Angrerett

Retningslinjer for angrerett

Du som kjøper kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at du uten grunn kan returnere varen selv om det ikke er noen mangel ved den. I henhold til angreretten kan du som forbruker gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Merk at vi tilbyr en utvidet angrefrist som for tiden er på 20 dager.


Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, rettes skriftlig på e-post til vår kundeservice. Det er ikke nødvendig å sende tilbake varen før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. På denne måten håndteres saken raskest mulig og du slipper unødvendige returkostnader. 


Dersom du angrer på ditt kjøp, skal du som forbruker skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi har fått beskjed om angret kjøp, sende varene tilbake. Rutinene for retur finner du på siden Retur og bytte

Når returen ankommer vårt varemottak og returen er godkjent, krediteres ditt kjøpskort/faktura, og du vil da motta en bekreftelse på e-post fra oss. Returbehandlingen kan ta opptil 5 dager etter at pakken er ankommet vårt varemottak. 

For at vi skal kunne godkjenne returen i sin helhet, må den returnerte varen ha samme kvalitet, mengde og stand som da du mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.